در راه بیت المقدس

وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكَ لَيَبْعَثَنَّ عَلَيْهِمْ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ مَنْ يَسُومُهُمْ سُوءَ الْعَذَابِ إِنَّ رَبَّكَ لَسَرِيعُ الْعِقَابِ وَإِنَّهُ لَغَفُورٌ رَحِيمٌ

 

 

محرم

 محرم

 



طبقه بندی: شیعه  
برچسب ها: الی بیت المقدس یهود شیعه امام زمان  

سه شنبه 6 آبان 1393 |

چگونه منتظر امام زمان (عج ) شویم ؟

بسم الله الرحمن الرحيم

برخی از ما فکر می‌کنیم که تنها اظهار محبت آن هم به ظاهر برای شیعه بودن و منتظر امام عصر(عج) بودن کافی است در حالی که ادعای محبت کافی نیست و محبّ حقیقی کسی است که به دستورهای محبوب خود عمل می‌کند...

 

امام زمان(عج) در نامه‌ای خطاب به دوستداران و پیروانشان می‌فرمایند:

"إِجْعَلُوا قَصْدَکُمْ إِلَیْنا بِالْمَوَدَّةِ عَلَی السُّنَّةِ الْواضِحَةِ، فَقَدْ نَصَحْتُ لَکُمْ، وَاللّهُ شاهِدٌ عَلَیَّ وَعَلَیْکُمْ"(۱)

هدف و قصد خویش را نسبت به محبّت و دوستی ما اهل بیت عصمت و طهارت بر مبنای عمل به سنّت و اجرای احکام الهی قرار دهید؛ پس همانا که موعظه‌ها و سفارش‌های لازم را نمودم، و خداوند متعال نسبت به همه ما و شما گواه است."

شرح:

بین ابن ابی غانم قزوینی با جماعتی از شیعیان در مورد جانشینی امام حسن عسکری(ع)اختلاف شد، ابن ابی غانم معتقد بود که ایشان رحلت کرده، در حالی که جانشینی برای خود معرفی نکرده است، ولی جماعت شیعیان با او به مخالفت پرداختند و معتقد بودند که امام حسن عسکری(ع) برای خود جانشینی را تعیین کرده است؛ بنابراین نامه‌ای به امام زمان(عج) نوشتند و این موضوع را برای حضرت بازگو کردند. حضرت در جواب نامه، به خطّ خود، مطالبی مرقوم داشتند که از آن جمله، حدیث فوق است.

حضرت در آن نامه ابتدا به تقوا و پرهیزکاری امر می‌کنند و سپس می‌فرمایند:

"تسلیم ما باشید و هر چه را نمی‌دانید به ما باز گردانید، بر ما است که حقیقت را بیان کنیم ... به راست و چپ منحرف نشوید و محبّت و دوستی خود را نسبت به ما با اطاعت از دستورهای ما، که همان شریعت محمّدی است، ثابت عملی سازید."

از این حدیث به خوبی استفاده می‌شود که ادعای محبت کافی نیست و محبّ حقیقی کسی است که به دستورهای محبوب خود عمل می‌کند.

امام باقر(ع) می‌فرمایند:

... به خدا سوگند، شیعیان ما کسانی هستند که خدا را اطاعت می‌کنند.(۲)

امام صادق(ع) می‌فرمایند:

"شیعیان ما اهل ورع و کوشش، اهل وفا و امانت داری، اهل زهد و عبادت و اصحاب ۵۱ رکعت در شبانه روزند؛ شب‌ها بیدارند و روزها روزه دارند؛ زکات اموال خود را می‌پردازند؛ حجّ خانه خدا را به جا می‌آورند و از هر کار حرامی اجتناب می‌کنند."(۳)

هم چنین امام صادق(ع) در جایی دیگر می‌فرمایند:

"کسی که به زبان بگوید شیعه‌ام، ولی در عمل و آثار با ما مخالفت کند، از شیعیان ما نیست. شیعیان ما کسانی هستند که با زبان و قلب با ما موافق‌اند و آثار ما را متابعت و به اعمال ما عمل می‌کنند."(۴)

منبع:جنبش مصاف

پایگاه اطلاع رسانی اندیشه قم/جنبش مصاف

پی نوشت:

(۱). الغیبة، طوسی، ص۲۸۶، ح۲۴۵ ; احتجاج، ج۲، ص۲۷۹; بحارالأنوار، ج۵۳، ص۱۷۹، ح۹.

(۲). کافی، ج۲، ص۷۳، ح۱; وسائل الشیعة، ج۱۵، ص۲۳۳، ح۲۰۳۶۰.

(۳). بحار الأنوار، ج۶۵، ص۱۶۷، ح۲۳ ; وسائل الشیعة، ج۴، ص۵۷، ح۴۴۹۸.

(۴). بحار الأنوار، ج۶۵، ص۱۶۴، ح۱۳ ; وسائل الشیعة، ج۱۵، ص۲۴۷، ح۲۰۴۰۹.



طبقه بندی: شیعه امام زمان ظهور  
برچسب ها: الی بیت المقدس یهود شیعه امام زمان  

چهار شنبه 16 مهر 1393 |

خواب پيامبر براي ايرانيان

 بسم الله الرحمن الرحيم

منبع:موعود

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) گفت: بخش عمده‌ای از علائم ظهور به تحقق پیوسته است به وضوح نزدیک به ۹۹ درصد از این علامت‌ها، پیش از این به وقوع پیوسته است.


آنچه می‌خوانید مجموعه سخنرانی مهدویت آیت‌الله محمدعلی ناصری استاد اخلاق و مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) پیرامون «ایرانیان، زمینه‌سازان ظهور» تألیف مجید هادی‌زاده است:

*ایرانیان زمینه‌سازان ظهور

به چند نمونه از این روایات بنگرید:

الف: محدث اهل سنت احمد بن حنبل به نقل از پیامبر اکرم(ص) آورده است:

«نزدیک است که خداوند متعال اطراف شما را از عجم آکنده کند، آنان همچون شیرانی هستند که اهل فرار نیستند، آنان همچون شما می‌جنگند و غنایم شما را تصاحب می‌کنند».

بر اساس این حدیث، می‌توان دریافت که پیامبر اکرم(ص) ایرانیان را در زمان ظهور، مردمانی شجاع که از سر ایمان، سر در راه یاری آن حضرت می‌نهند، دانسته‌اند؛ چه اینان از صحنه‌های کارزار فرار نمی‌کنند و هر چند در غنائم با اعراب شراکت می‌کنند، اما شرکت‌ آنان در جنگ به طمع غنیمت و تحصیل منافع مادی نخواهد بود.

ب: در تفسیر آیه شریفه: «وَآخَرِینَ مِنْهُمْ لَمَّا یَلْحَقُوا بِهِمْ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ» احادیثی چند وارد شده است، بنابراین احادیث، ایرانیان هستند که ملحق به مسلمانان عرب می‌شوند و نشان افتخارآمیز ترویج اسلام را بر سینه خود می‌نهند.

به این سه روایت که در شمار این روایات است، بنگرید:

- «أَصْحَابُ الْقَائِمِ ثَلَاثُمِائَةٍ وَ ثَلَاثَةَ عَشَرَ رَجُلًا أَوْلَادُ الْعَجَمِ»، اصحاب حضرت قائم سیصد و سیزده مردند، اینان همگی از تباری غیر عرب هستند.

- باز پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند: «لو کانَ الإیمانُ مُعَلَّقا بالثُّرَیّا لَنالَهُ رِجالٌ مِنَ الفارِسُ»، اگر ایمان به ستاره ثریا آویخته باشد، گروهی از ایرانیان آن را به دست خواهند آورد.

- عفان بصری از یکی از مکالمات خود با حضرت صادق(ص) این چنین یاد می‌کند:

حضرت صادق(ع) از من پرسیدند: آیا می‌دانی از چه رو شهر «قم» را قم نامیدند؟ گفتم: خدا و پیامبرش و شما آگاهید!

فرمودند: ‌«قم» را از این رو قم نامیدند که اهالی این شهر در اطراف حضرت حجت گرد خواهند آمد و به همراه او قیام خواهند کرد و او را ترک نمی‌کنند و همواره یاریگر ایشان خواهند بود».

- امیرالمؤمنین(ع) فرموده‌اند: «آفرین بر طالقان! چرا که خداوند را در این شهر گنج‌هایی است که از جنس طلا و نقره نیست، این گنج‌ها مردان با ایمانی هستند که خدا را آن گونه که شان اوست شناختند؛ اینان یاران مهدی در آخر الزمان هستند».

بنا بر حدیث شریف دیگری، صبحگاه روزی پیامبر اکرم(ص) در حالی که در میان یارانشان نشسته بودند فرمودند:

«شب گذشته، خواب دیدم که در مسیر صاف و همواری حرکت می‌کنم. پشت سر من هم دو دسته گوسفند سیاه و سفید در حرکتند، در طول مسیر گوسفندان سیاه کم کم پراکنده و کم و کمتر شدند، اما گوسفندان سفید همچنان به حرکت خود پشت سر من ادامه می‌دادند تا آنجا که دیگر هیچ گوسفند سیاهی نماند و تنها گوسفندان سفید به همراه من باقی ماندند، گمان می‌کنید که تعبیر این خواب چیست؟»

یکی از حاضران مجلس نیز تعبیر کرد که: «یا رسول‌الله! گوسفندان سیاه اعراب هستند که اندک اندک از کنار شما متفرق می‌شوند و گوسفندان سفید اشاره به ایرانیان دارد که همراه شما خواهند ماند و یاران شما خواهند بود».

در این حال، جبرائیل نازل شد و خدمت پیامبر اکرم(ص) عرض کرد: «خداوند بر شما سلام می‌فرستد و می‌فرماید: تعبیر خواب شما همین است،‌ عرب‌ها از اطراف اسلام پراکنده می‌شوند و ایرانیان برای حفظ آن باقی می‌مانند».

بر اساس این چند روایت، دیدیم که ایرانیان نه تنها در پایان دوران غیبت کبری زمینه‌سازان ظهور آن حضرت خواهند بود که در صدر اسلام نیز به عنوان مؤمنانی حقیقی شناخته می‌شده‌اند؛ همانگونه که در دوران ظهور نیز پای در رکاب یاری آن حضرت دارند و از صمیم جان در خدمت به ایشان می‌کوشند.

*نزدیک بودن زمان ظهور


در فرهنگ شیعی کسانی که وقت خاصی را برای ظهور آن حضرت مشخص می‌کنند، «وقاتون» خوانده شده‌اند و مکرراً دستور به تکذیب آنان داده‌اند؛ اکنون می‌افزاییم که بدون آنکه بتوان زمانی را برای ظهور آن حضرت مشخص کرد، تنها می‌توان گفت که بر اساس قرائنی، زمان ظهور آن حضرت نزدیک است.

بلافاصله تکرار می‌کنیم که این سخن ما این است که بر اساس علائمی که برای ظهور مشخص شده است، می‌توان دریافت که واقعه انقلاب جهانی آن حضرت، از نظر زمانی به دوران ما بسیار نزدیک است، چه قسمت عمده این علائم متحقق شده و شماری از آن‌ها نیز در حال وقوع و جریان است.

گذشته از این اما، شماری از کسانی که به محضر حضرت ولی‌عصر (عج) بار یافته‌اند نیز بر این مطلب تأکید می‌کنند.

مدت‌ها پیش از این، یکی از صالحان روزگار شرف حضور در محضر آن حضرت را دریافت، در آن مجلس، گویا آخرین ذخیره الهی خطاب به آن مرد صالح فرموده بودند: «فرج من نزدیک شده است؛ دعا کنید که بدائی در این زمینه حاصل نشود»!

بدیهی است که آنچه نقل شد، نص کلام آن حضرت نیست؛ اما آنچه ایشان بر زبان آورده بودند مضمونی این چنین داشته است.

حال بر ماست که به مقتضای امر آن حضرت، دعا کنیم که برای خداوند بدائی حاصل نشود، و به زودی شاهد قیام فراگیر آن حضرت باشیم؛ اللهم عجل فی فرج مولانا صاحب‌الزمان بمحمد و اهل بیت الطاهرین.

*شماره علائم ظهور و تحقق بخش عمده‌ای از آن


سنت خداوند متعال بر آن بوده است، که پیش از وقوع هر یک از وقایعی که در سرنوشت انسان‌ها تاثیری شگرف دارد، علائمی را ظاهر سازد. این علائم نشان‌دهنده نزدیک شدن و یا به وقوع پیوستن این وقایع است. در این شمار است علائمی که پیش از ولادت پیامبر اکرم(ع) ظاهر شد؛ خاموش شدن بتکده فارس - که چندین هزار سال آتش را در خود افروخته داشت-، خشک شدن دریاچه ساوه - که از عبادتگاه‌های زردشتیان بود- ، فرو ریختن چهارده کنگره از کنگره‌های کاخ کسرای زمان و ... در شمار این علائم بود.

این علامت‌ها به گونه همسو، نشان از فرو ریختن بنای شرکت و ستم داشت؛ چه این نشانه‌ها در دو بعد شرک عبادی و نیز شرک اجتماعی، نشان از اضمحلال این دو داشت؛ و به خوبی دلالت بر ظهور توحید عبادی و توحید اجتماعی در قالب دین اسلام و حکومت عدالت‌گرایانه پیامبر اکرم می‌کرد، شکافته شدن دیوار خانه کعبه به هنگام ولادت امیرالمؤمنین(ع) و نیز فریاد جبرائیل در آسمان که خبر از ولادت آن حضرت می‌داد نیز در همین شمار است.

برای واقعه شکوهمند ظهور - که بدون تردید در شمار مهمترین وقایع عالم هستی است و از این جهت با واقعه مبعث پیامبر اکرم(ص) همسری می‌کند- نیز علائمی است. این علائم به گونه پراکنده در روایات اهل بیت(ع) بیان شده است و شماری از دانشمندان شیعی نیز به جمع‌آوری آن پرداخته‌اند.

در اینجا می‌خواهیم اشاره کنیم که شماره این علائم از 800 علامت فراتر است، اکنون با تفحص و دقت نظر در آن‌ها، می‌توان دریافت که بخش عمده‌ای از این علائم به تحقق پیوسته است. من خود، زمانی پیش از این به بررسی این علامت‌ها پرداختم و به وضوح دریافتم که نزدیک به 99 درصد از این علامت‌ها، پیش از این به وقوع پیوسته است، در آن میان، تنها حدود 10 علامت- که از علائم حتمیه نیز هستند و یک سالی پیش از ظهور متحقق می‌شوند-، هنوز ظاهر نشده‌اند.

یکی از این علائم، ظهور 28 پرچم در حوزه ممالک اسلامی است، گویا منظور از «پرچم» در این روایات، تشکیل حکومت و یا شبه حکومت‌هایی است که در این حوزه صورت می‌پذیرد، به هر حال، بنا بر آنچه در این نصوص ذکر شده است، در زمان نزدیک و بلکه پیوسته به زمان ظهور، 28 پرچم در میان منطقه مسلمان‌نشین جهان پدید می‌آید که از آن میان، سه پرچم در ایران خواهد بود و دو پرچم در شام و در هر یک از ترکستان و روم نیز یک پرچم ظهور خواهد کرد.

این حکومت و یا شبه حکومت‌ها، هر کدام داعیه‌دار اصلاح هستند و به جز سه نهضت بسیار قوی سفیانی، سید یمانی و سید حسنی خراسانی گویا بقیه دولت‌ها از قدرت چندانی برخوردار نیستند و از این رو مضمحل می‌شوند.

سفیانی در شمار مخالفان حضرت است و در مقابل او، سید یمانی - که با پیوستن سید حسنی لشگری بسیار قوی به دست خواهد آورد - در شمار یاران و یاری‌کنندگان ولی عصر(عج) خواهد بود.

فارس



طبقه بندی: شیعه  
برچسب ها: الی بیت المقدس یهود شیعه امام زمان  

چهار شنبه 16 مهر 1393 |

قومی که زبانشان را نمیدانید

 به گزارش گروه بين الملل مشرق، سازمان اطلاعات نظامي رژيم صهيونيستي معروف به "امان" از وزارت آموزش اين رژيم خواست آموزش زبان فارسي را به عنوان يک ماده درسي  در مدارس اين رژيم تدريس شود.

"دافنه ليلال" گزارشگر شبکه دو تلويزيون رژيم صهيونيستي گزارش داد که سازمان اطلاعات نظامي رژيم صهيونيستي (امان) که از کمبود نيروي انساني رنج مي‌برد، از وزارت آموزش اين رژيم خواست آموزش زبان فارسي را به عنوان يک ماده درسي و از همان پايه اول در مواد درسي اين رژيم جاي دهد.
گزارشگر شبکه دو تلويزيون رژيم صهيونيستي در ادامه گزارش خود گفت که اين پيشنهاد سازمان اطلاعات نظامي رژيم صهيونيستي با استقبال وزارت آموزش و پرورش اين رژيم مواجه شده است.

اولين شهري که با ايده اموزش زبان فارسي در مدارس موافقت کرد، شهر بئر السبع بود که حرکت بزرگي را براي آموزش زبان فارسي آغاز مي‌کند و اگر اين طرح با موفقيت مواجه شود، در سراسر رژيم صهيونيستي به اجرا در مي‌‌آيد.

قرار است، اين رشته در دانشگاه‌هاي رژيم صهيونيستي هم تدريس شود و فارغ التحصيلان اين رشته مستقيماً به استخدام امان درخواهند آمد؛ البته اين استخدام اختياري خواهد بود؛ اما کساني که به عنوان کارشناس زبان فارسي وارد امان شوند از امتيازات بسياري برخوردار خواهند شد، چون اين افراد خواهند توانست مشکلات اساسي بسياري را که طي سال‌هاي اخير به دليل عدم آشنايي با زبان فارسي در دستگاه‌هاي اطلاعاتي و جاسوسي رژيم صهيونيستي از جمله امان به وجود آمده رفع کنند.

وحالا تحلیل استاد رائفی پور درمورد این خبر

صهیونیست ها زبان فارسی یاد می گیرند چون می دانند ایران نابود کننده آنهاست
این استاد دانشگاه با اشاره به عهد شکنی بنی اسرائیل و سخن خداوند در تورات گفت: خداوند در تورات می‌گوید: زمانی را بر شما بنی اسرائیل می آورم که قومی مثل عقاب بر سرتان می آید، زبانشان را نمی فهمید و دیوارهای بلندی را که بر آنان اطمینان دارید بر سرتان خراب می کند.
رائفی پور با بیان اینکه خود اسرائیلی ها اخیرا اعلام کرده اند که زبان فارسی باید در سیستم آموزشی اسرائیل بیاید، تصریح کرد: صهیونیست ها می دانند آن قوم ایرانی ها(شیعیان) هستند و برای همین می خواهند زبان ما را یاد بگیرند، بعضی فکر می کردند این کار برای جاسوسی علیه ایران است؛ اما آنها برای حفظ خودشان این کار را می کنند.
وی تصریح کرد: دشمن می داند این قومی که خداوند وعده داده است دو چیز دارد یکی قومیت و یکی ایدئولوژی؛ برای همین می خواهد از این طریق به ما ضربه بزند.
اگر سراغ قومیت برویم  مثل یهودی ها نابود می شویم
این کارشناس حوزه دشمن شناسی خاطرنشان کرد: ما هم اگر مثل یهود سراغ قومیتمان برویم نابود می شویم، دشمن این را می داند و برای همین قومیت را گسترده کرده است و پان عربیسم و ترکسیم را ترویج می دهد، در یک سال اخیر هم سراغ قومیت لر هم رفته است.
منبع:مشرق نیوز/گروه یاوران جنبش مصاف


طبقه بندی: شیعه  
برچسب ها: الی بیت المقدس یهود شیعه امام زمان  

سه شنبه 15 مهر 1393 |
صفحه قبل 1 صفحه بعد
حافظ علوی

منتظریم کی شب حمله فرا میرسد...
پست الکترونیک

پروفایل مدیر وبلاگ

 

موضوعات

یهود

شیعه

امام زمان

آخرالزمان

بسیج

ظهور

صهیونیزم

ولایت فقیه

اخبار

 

برچسب ها

یهود (44)  شیعه (44)  الی بیت المقدس (43)  امام زمان (43)  بیت المقدس (5)  الی قدس (5)  اسرائیل (4)  ایران (4)  بالستیک (3)  rq170ایرانی (2)  صهیونیزم (1)  اسلام (1)  ذوالقرنین (1)  بالتیک (1)  موشک (1)  

آرشیو مطالب

آذر 1393

آبان 1393

مهر 1393

 

نویسندگان

حافظ علوی

 

پیوند ها

پایگاه جامع عاشورا

ابزار و قالب وبلاگ

پایگاه منتظران

ردیابی ماشین

حمل هوایی ماینر از چین

لیزر دوچرخه

هد اپ یسپلی کیلومتر روی شیشه

جلو پنجره لیفان ایکس 60

 

دانشنامه مهدویت

مهدویت امام زمان (عج)

پیوندهای روزانه

خرید از علی اکسپرس تحویل ایران

خرید از علی بابا

جلو پنجره جک جی 5

الوقلیون

 

امکانات جانبی

RSS 2.0

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 31
بازدید ماه : 320
بازدید کل : 1080
تعداد مطالب : 52
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

 

 
 

لوگوی دوستان

 

مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin