در راه بیت المقدس

وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكَ لَيَبْعَثَنَّ عَلَيْهِمْ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ مَنْ يَسُومُهُمْ سُوءَ الْعَذَابِ إِنَّ رَبَّكَ لَسَرِيعُ الْعِقَابِ وَإِنَّهُ لَغَفُورٌ رَحِيمٌ

 

 

آيا امام خامنه اي،سيد خراساني است؟

بسم الله الرحمن الرحيم

متن سخنراني حجةالاسلام والمسلمين پناهيان درمورد سيد خراساني بودن يا نبودن امام خامنه اي+لينك دانلود سخنراني

  

متن سخنراني:يه گروه ازروايتها هستن درمورد سيد خراساني، كه اين سيد خراساني بعضي وقتا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟شده به سيد خراساني كه همه اون روايات رو تطبيق ميدن باتوجه به  بررسي هاي عيني زمانه،يعني ماكه ميگيم سيد خراساني طبق اين روايات مقام معظم رهبريه، اگه اين روايت درست باشه يا نباشه،درست نبودن اين روايت در تطبيقش با مقام معظم رهبري خيلي موانع داره، خيلي سخته براي كسي كه بياداثبات بكنه يا ادعا بكنه كه سيد خراساني مقام معظم رهبري نيست.

در روايت ها حتي ذكر شده اون كسي كه از قم قيام ميكنه،پرچم روبه فرد بعدي خواهد داد.گاهي از اوقات از قيام سيدحسني نام برده ميشه در روايتها به عنوان قبل از ظهور،كه سيد حسني دوتا روايت داره يعني دوجور روايت داره.بعضي ها همين سيد حسني رو به نام سيد حسيني ناميدن.محققين اينجوري گفتن:كسي به نام سيد حسني ما نداريم،همون سيد حسينيه.چون بالاي روايت نوشته حسني،پايين روايت تو اون سند اصلي نوشته حسيني.حسني رو هيچوقت به اشتباه،حسيني نمينويسن ولي حسيني رو ممكنه به اشتباه حسني بنويسن، يعني دوتا نقطه ش در مقام كتابت نوشته نشده باشه.و الا چجوريه بعضي از روايات گفتن سيد حسيني، چون بعضي از به اصطلاح متن هاي مكتوب يه قسمتش سيد حسني اومده،يه قسمتش حسيني اومده.معلوم ميشه اين سيد حسني در كتابت اينجوري شده،و الا سيد حسينيه.كه حتي در روايت اومده كه اين سيد، در دست راست خودش علتي داره،خالي داره،مشكلي داره كه بعضي ها به فارسي ميگن اين خاله،يه خال رو دست راستش داره.يه كسي خال رو دست راستش داشته باشه كه آستينش رو بالا نميزنه بگه من خال دارم اينجا رو دستم نگاه بكنين.اين خال دوتا معنا داره در زبان عرب:يكي به معناي مشكل،به معناي چي؟علت،يعني مجروحه،يعني دست راستش مشكل داره كه شما دست راست مقام معظم رهبري رو ميبينيد،تطبيق ميدن بااين بخش از روايات در مورد اين سيد بزرگوار.

ايشون كسي هستن كه با يارانشون به قيام امام زمان عليه السلام ميپيوندن. در روايتها به گونه هاي مختلف امده كه،حالا به صورت هاي مختلفي،كنار هم ديگه كه ميچيني واقعا يه دفه اي خودت رو در عصر ظهور خواهي ديد.واين رو شما البته دست كم نگيريد.

در روايتها براي آخرالزمان علائم ديگري هم هست مثل نابودي قوم يهود،كه شما ميبينيد واقعا اين زمينه آماده ست.اخيرا در اخبار مثل اينكه ديروز شايد، يا پريروز،گفتن يكي از علماي يهود در عصر حاضر،جايي سخنراني كرده بوده و گفته بوده كه بر اساس آگاهي هاي مذهبي ما درباره ي آينده،دولت اسرائيل انقراضش نزديكه.خودشون دارن ميگن.و اونها اين اآگاهي هاي مذهبي رو در مورد آينده تقريبا درست دارن.

بعضيا تحليلشون اين هستش كه اصلا همه ي اين سرو صداها در عالم مال اينه كه اينا دقيقا مطلع شدن از اينكه جهان در آستانه ي ظهور اقا امام زمان عليه السلام هست،دارن مقدمه چيني ميكنن براي رويارويي.چون اونا كه نميخوان بپذيرن كه.

دانلود سخنراني با حجم3.6MBو فرمتMP4



طبقه بندی: ظهور ولایت فقیه  
برچسب ها: الی بیت المقدس یهود شیعه امام زمان  

جمعه 18 مهر 1393 |

فرود آمدن ترک در جزيره وروم در رمله

 بسم الله الرحمن الرحيم

اين نشانه در برخى از روايات از قول جابر جعفى از امام باقر (عليه السلام) روايت شده است که فرمود: به زمين بچسب وهيچ حرکتى مکن تا آنکه نشانه هايى را که برايت بازمى گويم ببينى وآنچه را که به تو مى نمايانم دريابى. وآن را پس از من، از قول من نقل کن. آنگاه تعدادى از علامات ظهور را برشمرد تا آنکه فرمود: وفرود آمدن ترک در جزيره وروم در رمله. ودر روايتى ديگر آمده است: وروم در فلسطين فرود آيند. ودر روايتى آمده است: وبرادران ترک پيش مى آيند تا آنکه در جزيره اردو مى زنند وبرادران مارقه ى روم مى آيند تا آنکه در رمله اردو مى زنند. ودر روايتى است که: وگروهى مارق از ناحيه ى ترک حرکت مى کنند تا آنکه در جزيره فرود مى آيند ومارقه روم به پيش مى آيند تا آنکه در رمله فرود مى آيند. ظاهرا مراد در (جزيره) جزيرة العرب ومراد از (رمله) شهرى است در فلسطين.
ودر روايتى است که چون ترک با روم به مخالفت برخاست يا هنگامى که ترک با روم به تخالف برخيزند (ظهور قائم روى مى دهد) ظاهرا بدين معناست که ترک در جزيره وروم در رمله فرود آيند. ودر روايتى است که: چون روم وترک بر شما چيرگى گيرند وسپاهيان خود را بسيج کنند... ودر روايتى از امير مؤمنان (عليه السلام) آمده است که فرمود: سپاهيان ترک در نقاط مختلف ونواحى گوناگون پراکنده شوند.

موسسه ي جهاني سبطين



طبقه بندی: ظهور  
برچسب ها: الی بیت المقدس یهود شیعه امام زمان  

جمعه 18 مهر 1393 |

چگونه منتظر امام زمان (عج ) شویم ؟

بسم الله الرحمن الرحيم

برخی از ما فکر می‌کنیم که تنها اظهار محبت آن هم به ظاهر برای شیعه بودن و منتظر امام عصر(عج) بودن کافی است در حالی که ادعای محبت کافی نیست و محبّ حقیقی کسی است که به دستورهای محبوب خود عمل می‌کند...

 

امام زمان(عج) در نامه‌ای خطاب به دوستداران و پیروانشان می‌فرمایند:

"إِجْعَلُوا قَصْدَکُمْ إِلَیْنا بِالْمَوَدَّةِ عَلَی السُّنَّةِ الْواضِحَةِ، فَقَدْ نَصَحْتُ لَکُمْ، وَاللّهُ شاهِدٌ عَلَیَّ وَعَلَیْکُمْ"(۱)

هدف و قصد خویش را نسبت به محبّت و دوستی ما اهل بیت عصمت و طهارت بر مبنای عمل به سنّت و اجرای احکام الهی قرار دهید؛ پس همانا که موعظه‌ها و سفارش‌های لازم را نمودم، و خداوند متعال نسبت به همه ما و شما گواه است."

شرح:

بین ابن ابی غانم قزوینی با جماعتی از شیعیان در مورد جانشینی امام حسن عسکری(ع)اختلاف شد، ابن ابی غانم معتقد بود که ایشان رحلت کرده، در حالی که جانشینی برای خود معرفی نکرده است، ولی جماعت شیعیان با او به مخالفت پرداختند و معتقد بودند که امام حسن عسکری(ع) برای خود جانشینی را تعیین کرده است؛ بنابراین نامه‌ای به امام زمان(عج) نوشتند و این موضوع را برای حضرت بازگو کردند. حضرت در جواب نامه، به خطّ خود، مطالبی مرقوم داشتند که از آن جمله، حدیث فوق است.

حضرت در آن نامه ابتدا به تقوا و پرهیزکاری امر می‌کنند و سپس می‌فرمایند:

"تسلیم ما باشید و هر چه را نمی‌دانید به ما باز گردانید، بر ما است که حقیقت را بیان کنیم ... به راست و چپ منحرف نشوید و محبّت و دوستی خود را نسبت به ما با اطاعت از دستورهای ما، که همان شریعت محمّدی است، ثابت عملی سازید."

از این حدیث به خوبی استفاده می‌شود که ادعای محبت کافی نیست و محبّ حقیقی کسی است که به دستورهای محبوب خود عمل می‌کند.

امام باقر(ع) می‌فرمایند:

... به خدا سوگند، شیعیان ما کسانی هستند که خدا را اطاعت می‌کنند.(۲)

امام صادق(ع) می‌فرمایند:

"شیعیان ما اهل ورع و کوشش، اهل وفا و امانت داری، اهل زهد و عبادت و اصحاب ۵۱ رکعت در شبانه روزند؛ شب‌ها بیدارند و روزها روزه دارند؛ زکات اموال خود را می‌پردازند؛ حجّ خانه خدا را به جا می‌آورند و از هر کار حرامی اجتناب می‌کنند."(۳)

هم چنین امام صادق(ع) در جایی دیگر می‌فرمایند:

"کسی که به زبان بگوید شیعه‌ام، ولی در عمل و آثار با ما مخالفت کند، از شیعیان ما نیست. شیعیان ما کسانی هستند که با زبان و قلب با ما موافق‌اند و آثار ما را متابعت و به اعمال ما عمل می‌کنند."(۴)

منبع:جنبش مصاف

پایگاه اطلاع رسانی اندیشه قم/جنبش مصاف

پی نوشت:

(۱). الغیبة، طوسی، ص۲۸۶، ح۲۴۵ ; احتجاج، ج۲، ص۲۷۹; بحارالأنوار، ج۵۳، ص۱۷۹، ح۹.

(۲). کافی، ج۲، ص۷۳، ح۱; وسائل الشیعة، ج۱۵، ص۲۳۳، ح۲۰۳۶۰.

(۳). بحار الأنوار، ج۶۵، ص۱۶۷، ح۲۳ ; وسائل الشیعة، ج۴، ص۵۷، ح۴۴۹۸.

(۴). بحار الأنوار، ج۶۵، ص۱۶۴، ح۱۳ ; وسائل الشیعة، ج۱۵، ص۲۴۷، ح۲۰۴۰۹.



طبقه بندی: شیعه امام زمان ظهور  
برچسب ها: الی بیت المقدس یهود شیعه امام زمان  

چهار شنبه 16 مهر 1393 |

مراقب باشیم انتظار ما انتظار یهودی نباشد!

 

 آری، یهودیان مدینه به دیگران همچون محرومان و بی خبران می‌نگریستند، اما خود از بیعت با پیامبر موعود بازماندند، چرا که با آن حضرت فاصله‌ی اخلاقی داشتند. در مقابل سلمان‌ها و اویس‌ها که در ظاهر از دوران و بی خبران بودند

 

مراقب باشیم انتظار ما انتظار یهودی نباشد!

 

 
 «همین انتظار كه امروز ما نسبت به حضرت مهدی (عج) داریم، یهود نسبت به پیامبر اسلام داشتند. یهودیان بر اساس همین انتظار... به سوی مدینه روانه شدند و در اطراف آن خیبر، فدك و... سكنی گزیدند تا به هنگام ظهور پیامبر آخر الزمان نخستین بیعت كنندگان با او باشند... اما وقتی پیامبر موعود به رسالت مبعوث شد، نه تنها با او بیعت نكردند، بلكه در مقابل انجام رسالتش خدعه، توطئه و صف آرایی كردند.
 
آنها گمان می كردند كه فاصله شان با پیامبر فاصله زمانی است، در حالیكه با آن حضرت، فاصله ی اخلاقی داشتند.
فاصله ی ما با مهدی موعود (عج) نیز فاصله ی اخلاقی و معنوی است این فاصله اگر برداشته نشود، دیر یا زود ما را از امام زمانمان جدا خواهد ساخت...

و در مقابل چه بسیار كسانی كه در ظاهر از بی خبران بسیار دورند، اما به دلیل آگاهی و پاكی درونی در واقع با امام عصر (عج) نزدیكند و پس از ظهورش بلافاصله به او می پیوندند.»1
 
آری، یهودیان مدینه به دیگران همچون محرومان و بی خبران می نگریستند، اما خود از بیعت با پیامبر موعود بازماندند، چرا كه با آن حضرت فاصله ی اخلاقی داشتند. در مقابل سلمان ها و اویس ها كه در ظاهر از دوران و بی خبران بودند، پس از بعثت پیامبر خود را به پیامبر رساندند و بیعت كردند، چون فاصله ی معرفتی و اخلاقی را در نوردیده بودند. اما فاصله ی ما با امام زمان (عج) چقدر است؟ خدا كند ما به سرنوشت یهودیان مدینه دچار نشویم...
 
امام مهدی علیه السلام: «وَ لَوْ اَنَّ أشیاعَنا وَ فَقَّهُمُ اللّه ُ لِطاعَتِهِ، عَلى اجْتِماعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فى الْوَفاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیْهِمْ، لَما تأخَرَّ عَنْهُمُ الْیُمْنُ بِلِقائنا، وَ لَتَعَجَّلَتْ لَهُمْ السَّعادَةُ بِمُشاهِدَتِنا، عَلى حقِّ الْمَعْرِفَةِ وَ صِدْقِها مِنْهُمْ بِنا، فَما یَحْبِسُنا عَنْهُمْ إلاّ ما یَتَّصِلُ بِنا مِمّا نُكْرِهُهُ.»2، از امام زمان علیه السلام نقل شده كه فرمود: اگر دلهاى شیعیان ما ـ كه خداوند آنان را براى اطاعت خودش موفق كند ـ در وفا كردن به پیمانشان یكى بود هرگز سعادت و ملاقات ما از آنان به تأخیر نمى افتاد، بلكه سعادت دیدار با ما همراه با شناخت و صداقت براى آنان زود به دست مى آمد، چیزى جز كارهاى ناشایست آنان ما را از ایشان محبوس نمى سازد.
ارتباط با امام (عج) از راه دعا به ویژه دعاهای زیبایی؛ مانند دعاى ندبه، زیارت آل یاسین، دعاى عهد، دعای فرج و... که از طرف بزرگان بسیار توصیه شده است

 

چه کنیم که ما نشویم یهودیان مدینه ؟!

 

 
گرچه آن حضرت از نظر ما غایب است، اما به ما اشراف و آگاهی دارد و بر اعمال و رفتار ما ناظر است. بنابراین، تمام وظایفی که قرآن مجید و پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (علیهم السلام) برای یک فرد مسلمان تعیین و بیان فرموده اند در زمان غیبت نیز متوجه ما است که همه این وظایف را می توان در یک جمله خلاصه کرد و گفت بزرگ ترین وظیفه شیعیان در عصر غیبت انتظار فرج و ظهور دولت جهانی حضرت مهدی (عج) است. اما با عنایت به این که انتظار فرج یک شعار نیست، بلکه یک فرهنگ است و مجموعه ای از وظایف و تکالیف است که باید عملی شود تا یک فرد، منتظر حقیقی مولا و امام خود باشد. ما در این جا به طور خلاصه به بخشی از آنها اشاره می کنیم:
 
1. معرفت و شناخت کامل دین یعنی در بخش عقاید، اخلاق، احکام و وظایف، منتظر باید تفکر اسلامى خویش را سامان داده و وضعیت روحى و ایمان درونى خود را تقویت کند.
 
2. مطالعه در جهت معرفت و شناخت هر چه بیشتر امام‏ زمان (عج).
 
3. پیروی کامل از قرآن و فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) به عنوان نزدیک ترین افراد به پیامبر اکرم (ص) و آگاه ترین افراد از حقایق دین.
 
4. اطاعت از نایبان بر حق امام زمان (مراجع معظم تقلید به ویژه ولى فقیه) و همراه و هم‏گام با آنان و زمینه ظهور را فراهم کردن.
 
5. اتحاد و همبستگی با دیگر مسلمانان به ویژه شیفتگان و منتظران واقعی آن حضرت.
 
6. کسب آمادگی فکری و فرهنگی جهت آشنا ساختن مردم با حقایق دین و مقابله با خرافات، شبهات و گرایش های انحرافی.
 
7. امیدوارى بر قیام و انقلاب آن حضرت و امید دادن به دیگران و زنده نگه داشتن امید به گشایش همه امور.
 
8. رعایت تقوا ، خود را در محضر خدا دانستن، ترک گناه و خشکانیدن زمینه گناه در جامعه.
 
9. توجه قلبی امام عصر (عج) در شبانه روز و او را مطلع از اعمال خود دانستن و اسوه قرار دادن امام.
 
10. ارتباط با امام (عج) از راه دعا به ویژه دعاهای زیبایی؛ مانند دعاى ندبه، زیارت آل یاسین، دعاى عهد، دعای فرج و... که از طرف بزرگان بسیار توصیه شده است.
 
11. صبر کردن در برابر آزار و تکذیب و سایر محنت ها و سفارش به حق و صبر و مبارزه همه جانبه در برابر دشمن.
 
12. ایجاد محبت امام ‏عصر (عج) در دل دیگران در میان مردم با ذکر احادیث، کرامات، مناقب و فضایل واقعی و معتبر ایشان و عنایت او به مردم به عنوان امام مهربان و دلسوز.
 
13. تقویت و بزرگ داشت شعائر اسلامی؛ نظیر حج و عمره و مجالس مذهبی برای آشنایی با معارف اسلام.
 
14. دلبستگی و محبت به امام (علیه السلام) و اظهار اشتیاق به نزدیک شدن به آن حضرت با مداومت در انجام امور خیر و ثواب، مخصوصا به نیابت از ایشان؛ نظیر بنا های عام المنفعه، اطعام مساکین، پرداخت صدقه براى سلامتى آن عزیز و یا حواله نمودن ثواب‏هایى براى آن حضرت.
 
15. آماده سازی محیط برای تشکیل حکومت عدل جهانی و اجرای عدالت و ریشه کن شدن درخت ستم.
 
16. جلوگیری از نفوذ شیطان های داخلی و خارجی در دین و فرهنگ و ملیت و آب و خاک. بیزاری جستن از دشمنان امام و خالص کردن حب و بغض ها.
 
17. اهتمام در ادای حقوق برادران دینی و دفاع و یاری شیعیان واقعی.
 
اینها بخشی از وظایف ما در زمان غیبت است.
 
برای آگاهی بیشتر می توانید رجوع کنید به: مکیال المکارم، ج 2، موسوی اصفهانی، سید محمد تقی، بخش 8، "تکالیف عصر غیبت" (که به هشتاد وظیفه و تکلیف در عصر غیبت اشاره شده است).
پی نوشت:
1) فرازی از سخنرانی آیت الله حائری شیرازی
2) بحارالانوار 53، 177
 

بخش مهدویت تبیان

منبع:مصاف / منتظران منجی


طبقه بندی: ظهور  
برچسب ها: الی بیت المقدس یهود شیعه امام زمان  

سه شنبه 15 مهر 1393 |
صفحه قبل 1 صفحه بعد
حافظ علوی

منتظریم کی شب حمله فرا میرسد...
پست الکترونیک

پروفایل مدیر وبلاگ

 

موضوعات

یهود

شیعه

امام زمان

آخرالزمان

بسیج

ظهور

صهیونیزم

ولایت فقیه

اخبار

 

برچسب ها

یهود (44)  شیعه (44)  الی بیت المقدس (43)  امام زمان (43)  بیت المقدس (5)  الی قدس (5)  اسرائیل (4)  ایران (4)  بالستیک (3)  rq170ایرانی (2)  صهیونیزم (1)  اسلام (1)  ذوالقرنین (1)  بالتیک (1)  موشک (1)  

آرشیو مطالب

آذر 1393

آبان 1393

مهر 1393

 

نویسندگان

حافظ علوی

 

پیوند ها

پایگاه جامع عاشورا

ابزار و قالب وبلاگ

پایگاه منتظران

ردیابی ماشین

حمل هوایی ماینر از چین

لیزر دوچرخه

هد اپ یسپلی کیلومتر روی شیشه

جلو پنجره لیفان ایکس 60

 

دانشنامه مهدویت

مهدویت امام زمان (عج)

پیوندهای روزانه

خرید از علی اکسپرس تحویل ایران

خرید از علی بابا

جلو پنجره جک جی 5

الوقلیون

 

امکانات جانبی

RSS 2.0

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 318
بازدید کل : 1078
تعداد مطالب : 52
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

 

 
 

لوگوی دوستان

 

مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin